Superhrana za vsak dan

In Skrb za zdravje On
- Updated

Medtem ko tradicionalna modrost pravi, da »eno jabolko na dan obdrži zdravnika stran«, se danes zdi, da to ne velja več samo za jabolko. Ideja o superživilih se nanaša na cela, nepredelana živila, ki vsebujejo visoke vsebnosti hranil v primerjavi s številom kalorij. Ideja je enostavna – ta živila spodbujajo dobro počutje, pomagajo preprečiti bolezni, kot so rak, bolezni srčno-žilnega sistema in visok holesterol, ter jih je mogoče enostavno vključiti v dnevno prehrano.

Oglejte si spodnji seznam naš izbor najboljših super živil, kjer boste našli sadje, zelenjavo, zrna, semena in začimbe, ki ne bodo samo okusni, ampak se boste po njihovem zaužitju tudi odlično počutili.

Acai jagode

Acai jagode so bogate z antioksidanti in so zelo dobre za zdravje. Zrastejo na palmah v amazonskem deževnem gozdu. To brazilsko jagodičevje se pogosto šteje za najboljšo superhrano daleč naokoli. S svojo visoko vsebnostjo vlaknin, z visoko vsebnostjo beljakovin in nizko vsebnostjo sladkorja se zdaj acai redno nahaja kot ključna sestavina v kosmičih, zamrznjenemu jogurtu, sokovih in celo alkoholnih pijačah.

Acai jagode
Acai jagode so bogat vir prehranskih vlaknin, železa in mnogih vitaminov.

Čeprav so njihove hranilne vrednosti na ravni z borovnicami, brusnicami in jagodami, se acai jagode ponašajo z desetkratno količino antioksidantov, ki jih najdemo v rdečem grozdju. Antioksidanti, kot že ime pove, preprečujejo učinke oksidacije celic in ščitijo pred prostimi radikali. Zmanjšajo lahko visok krvni tlak ter pomagajo preprečevati srčne bolezni in bolzeni srčno-žilnega sistema.

Borovnice

Borovnice so dobre za prebavo, vid in spomin. Verjetno ste uganili, da se bodo borovnice znašle na našem seznamu super hrane. Izvirajo iz  Severne Amerike, svojo globoko modro barvo pa dolgujejo flavonoidom. To so naravne spojine, ki varujejo možganske spominske celice (nevroni) pred razpadom.

Borovnice so dolgo uporabljali ameriški Indijanci za medicinske namene. Borovnice, bogate z antioksidanti, so polne vitamina B, vitamina C in vitamina A. Med drugo svetovno vojno so britanski piloti poročali o izboljšanem nočnem vidu po tem, ko so nekaj časa jedli borovnice. Čeprav se je trditev v tistem času morda zdela bizarna, se je po raziskavah izkazalo, da so borovnice polne antocianozida, močnega antioksidanta, ki dejansko izboljša vid.

Chia semena

Chia semena so odlična za nadziranje lakote. Niso samo užitna, temveč so tudi polna hranilnih snovi. Samo dve žlici majhnih semen chia, porazdeljenih tekom dneva, zagotavljata telesu visoko vsebnost beljakovin, vlaknin in omega-3 maščobnih kislin. Chia semena razstrupljajo in zagotavljajo zdrav srčno-žilni sistem. Ko so surova, so trda in se ne razlikujejo dosti od makovih semen v svoji teksturi in velikosti. So skoraj brez okusa in omogočajo, da jih “skrijete” v živila in tako sploh ne opazite njihove prisotnosti. Preizkusite jih v jogurtu, ovseni kaši ali solati – za dodatni odmerek kalcija, železa, bakra in cinka.

Dajte žličko chia semen v katero koli tekočino (Mehičani to storijo s sadnim sokom, da ustvarijo pijačo, znano kot chia fresca). Teksturo čaja bodo spremenila v gel teksturo, ko se bodo napihnila na kar nekajkratno velikost. Raziskave kažejo, da ta reakcija poteka tudi takrat, ko se surova chia semena mešajo s tekočinami v želodcu in ustvarijo občutek, da je poln. Stari Azteki so verjeli, da bi ena žlica chia semen lahko ostala v želodcu kar 24 ur.

Preverite tudi 2. del članka, v katerem vam bomo predstavili še 8 živil, ki jih uvrčamo med superhrano.

You may also read!

Kako obnoviti zaupanje v odnos?

Zaupanje v intimnem odnosu temelji na občutku varnosti z drugo osebo. Nezvestoba, laži ali zlomljene obljube lahko resno škodijo

Read More...

Kaj je cialis in za kaj se uporablja?

Tukaj je nekaj hitrih, ključnih točk o Cialisu. Več podrobnosti bo seveda v glavnem članku. Pod imenom Cialis se tadalafil

Read More...

Je svinjsko meso zdravo? (1. del)

To je najpogosteje uporabljeno rdeče meso po vsem svetu, zlasti v vzhodni Aziji, vendar je njegovo uživanje v nekaterih

Read More...

Mobile Sliding Menu