Je svinjsko meso zdravo? (1. del)

In Skrb za zdravje On

To je najpogosteje uporabljeno rdeče meso po vsem svetu, zlasti v vzhodni Aziji, vendar je njegovo uživanje v nekaterih religijah, kot sta islam in judaizem, prepovedano. Zato je svinjina v mnogih islamskih državah nezakonita.

Najbolj pogosto se uporablja obdelana, a je zelo pogosta tudi v sušenih (konzerviranih) svinjskih izdelkov. Sem sodijo dimljena svinjina, šunka, slanina in klobase. Prašičje meso z visoko vsebnostjo beljakovin in bogato z mnogimi vitamini in minerali je lahko odličen dodatek k zdravi prehrani.

Ta članek vam bo povedal vse kar morate vedeti o svinjini.

  1. Podatki o hranilni vrednosti

Svinjina je visoko proteinska hrana in vsebuje različne količine maščob. 100 gramska porcija kuhane, mlete svinjine vsebuje naslednje hranilne snovi:

  • Kalorije: 297
  • Voda: 53%
  • Beljakovine: 25,7 g
  • Ogljikovi hidrati: 0 gramov
  • Sladkor: 0 gramov
  • Vlaknine: 0 gramov
  • Maščoba: 20,8 gramov
  1. Svinjske beljakovine

Kot vse meso je svinjina večinoma sestavljena iz beljakovin. Vsebnost beljakovin v vitki, kuhani svinjini je približno 26% sveže teže. Ko je suha, lahko vsebnost beljakovin v vitki svinjini doseže 89% – zaradi česar je eden od najbogatejših prehranskih virov beljakovin. Vsebuje vseh devet bistvenih aminokislin, ki so potrebne za rast in vzdrževanje vašega telesa. V bistvu je to meso eden najbolj popolnih prehranskih virov beljakovin. Zato je uživanje svinjine – ali drugih vrst mesa – lahko še posebej koristno za bodybuilderje, rekreativne športnike, ljudi po operaciji ali druge, ki morajo zgraditi ali popraviti mišice.

  1. Svinjska maščoba

Svinjina vsebuje različne količine maščob. Delež maščobe v svinjskem mesu se običajno giblje med 10 in 16%, vendar je lahko veliko večji, odvisno od stopnje obrezovanja in drugih dejavnikov. Prašičja maščoba, imenovana mast, se včasih uporablja kot maščoba za kuhanje. Tako kot druge vrste rdečega mesa je svinjina večinoma sestavljena iz nasičenih maščob in nenasičenih maščob, prisotnih v približno enakih količinah. Na primer, 100 gramska porcija kuhane, mlete svinjine vsebuje približno 7,7 gramov nasičenih, 9,3 gramov mononezasičenih in 1,9 g polinenasičenih maščob. Sestava maščobnih kislin v svinjskem mesu se nekoliko razlikuje od mesa prežvekovalcev, kot sta goveje in jagnječje meso. Svinjina je nizka v konjugirani linolni kislini (CLA) in nekoliko bogatejša v nenasičenih maščobah.

  1. Vitamini in minerali

Svinjina je bogat vir številnih vitaminov in mineralov, med drugim:

  • Za razliko od drugih vrst rdečega mesa, kot so goveje in jagnječje meso, je svinjina še posebej bogata s tiaminom – enim od vitaminov B, ki ima pomembno vlogo pri različnih telesnih funkcijah.
  • Svinjina je bogata s selenom. Najboljši vir tega bistvenega minerala so živalska živila, kot so meso, morski sadeži, jajca in mlečni izdelki.
  • Pomemben mineral, bogat s svinjino, je bistvenega pomena za zdravo delovanje možganov in imunskega sistema.
  • Vitamin B12. Skoraj izključno v živilih živalskega izvora je vitamin B12 pomemben za tvorbo krvi in ​​delovanje možganov. Pomanjkanje tega vitamina lahko povzroči anemijo in poškodbe nevronov.
  • Vitamin B6. Skupina več sorodnih vitaminov, je vitamin B6 pomemben za nastanek rdečih krvnih celic.
  • Eden od vitaminov B, niacin – ali vitamin B3 – služi različnim funkcijam v telesu in je pomemben za rast in presnovo.
  • Fosfor je običajno velik del prehrane ljudi, saj je bogat in pogost pri večini živil. Bistven je za rast in vzdrževanje telesa.
  • Železo. Svinjina vsebuje manj železa kot jagnjetina ali goveje meso. Vendar je absorpcija mesa železa (heme-iron) iz vašega prebavnega trakta zelo učinkovita in svinjina se lahko šteje za izjemen vir železa.

Svinjina vsebuje tudi količine mnogih drugih vitaminov in mineralov.

Poleg tega pa predelani, sušeni svinjski izdelki, kot so šunka in slanina, vsebujejo velike količine soli (natrija).

 

You may also read!

Kako obnoviti zaupanje v odnos?

Zaupanje v intimnem odnosu temelji na občutku varnosti z drugo osebo. Nezvestoba, laži ali zlomljene obljube lahko resno škodijo

Read More...

Kaj je cialis in za kaj se uporablja?

Tukaj je nekaj hitrih, ključnih točk o Cialisu. Več podrobnosti bo seveda v glavnem članku. Pod imenom Cialis se tadalafil

Read More...

Maslo, da ali ne?

Maslo je priljubljen mlečni izdelek iz kravjega mleka. Sestavljen je iz mlečne maščobe, ki je bila ločena od drugih

Read More...

Mobile Sliding Menu