Je dobro izpustiti zajtrk?

In Skrb za zdravje On
- Updated

Prepričanje, da ne bomo zmogli čez dan, če ne ne bomo takoj zjutraj, ko vstanemo, popili litra kave in pojedli vedra Čokolešnika, ni več tako zakoreninjeno v našo miselnost, saj se ljudje sami pri sebi že učijo prehranjevalnih navad, ki ustrezajo njihovemu telesu in stilu življenja. Prve raziskave o tem, kako zajtrk vpliva na zdravje, je ugotovila, da so bolj zdrave osebe jedle zajtrk, prav tako pa naj bi osebe, ki so jedle zajtrk, kasneje v dnevu manj posegale po nezdravih sladicah. Toda ti podatki so malce zastareli, poleg tega pa ne povedo celotne zgodbe.

“Veliko ljudi, ki preskočijo zajtrk ali izvajajo prekinjen post, je zdravih,” pravi zdravnik, ki je izdal tudi knjigo o zdravi prehrani. “Približno 85 %  ljudi poje neko obliko zajtrka, polovico od teh pa se sploh ne zaveda, koliko sladkorja z zajtrkom zaužije. Ljudje se morajo začeti zavedati, da je zajtrk sicer pomemben, vendar pa samo, če je zdrav. Kosmiči, ki jih veliko ljudi je zjutraj, ima namreč ogromno sladkorja, kar samo še povzroči dodatno lakoto s povišanjem inzulina.”

Dejstvo je, da izpustitev prvega obroka lahko privede do nekaterih resničnih koristi – od izgube nekaj kilogramov do povečanja ravni anti starostnega rastnega hormona. In ne skrbite, vaš metabolizem ne bo trpel. Jesti morate majhne obroke čez dan, začenši z zajtrkom (če ga imate), tako bo vaš metabolizem na vrhuncu.

Zajtrk je neobvezen. Sicer ima svoje prednosti, kot smo povedali zgoraj, vednar pa ima tudi svoje slabosti. Torej, če imate radi zajtrk, si vsako jutro pripravite manjši hranilen obrok (npr. zeleni smuti, ovseno kašo ali kosmiče brez dodanega sladkorja. Če pa niste jutranja oseba, potem ne bo škode pri odvajanju od sladkorja, ki ste ga užili kot zajtrk.

5 razlogov, zakaj je preskakovanje zajtrka zdravo

  1. Zajtrk ne izboljša vaše metabolične ravni. Ideja, da se metabolizem radikalno upočasni, če v enem dnevu ne jemo določenih obrokov, ni resnična. Količina kalorij, ki jih zaužijete, in sestava teh kalorij – proteinov, ogljikovih hidratov in maščob – so resnično tisto, kar vpliva na metabolizem.
  2. Izogibanje zajtrku lahko pomeni manjši vnos kalorij. Če preskočite zajtrk, lahko zaužijete večje obroke, ki se začnejo pozneje v dnevu, namesto 6 manjših obrokov čez dan, kar je morda manj zadovoljivo. To lahko zmanjša vaš skupni vnos kalorij za dan in lahko povzroči izgubo teže.
Zajtrk
Kljub odkritjem sodobnih raziskav vam svetujemo, da si vsako jutro pripravite zajtrk.
  1. Dobro je tudi, da občasno izpustite zajtrk. Intermitentno postenje zmanjšuje raven inzulina, zato lahko dejansko povečate občutljivost za inzulin za boljše upravljanje sladkorja v krvi. Istočasno bo vaše telo sproščalo več rastnega hormona, ki pomaga ohranjati pusto tkivo in zmanjšuje zaloge maščobnega tkiva.
  2. Če zajtrk kdaj izpustite, lahko zmanjšate vnos ogljikovih hidratov v dnevu. Večina nas poje preveč hidratov, še posebej rafiniranih ogljikovih hidratov, premalo beljakovin in preveč maščob. Torej, če preskočite zajtrk, se izogibate tipičnih jedi z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov – toasta, ovsene kaš, žit, palačinkam, to pa lahko sproži drugačen odziv telesa na inzulin, kot smo že zapisali.
  3. Izpustitev zajtrka vam lahko pomaga očistiti telo. Morda se boste bolje počutili, če boste nekaj dni zjutraj pili vodo z limono ali zelen smuti, namesto da bi se silili z ogljikovimi hidrati. Nekateri ljudje občutijo slabost in težo, ko pojedo zajtrk, in prav nič ni narobe, da se ti ljudje zajtrku izognejo.

Si boste jutri zjutraj privoščili zajtrk? Vi sami najbolje veste, kaj je za vas najboljše.

You may also read!

Nesigurnosti druge žene.

Biti "druga" ali "nova" žena je nekaj, s čim se borijo številne ženske, saj je ločitev in propadlih zvez

Read More...

Cialis za ženske?

Seks je bistveni del življenja. V zvezi s tem naravnim procesom so bile izvedene številne študije, ki so ugotovile,

Read More...

Supehrana za vsak dan (2. del)

Superhrana je odličen vir vlaknin, vitaminov, antioksidantov in drugih koristnih snovi. V prejšnjem delu ste spoznali acai jagode, borovnice

Read More...

Mobile Sliding Menu